sâmbătă, 7 aprilie 2012

Curiozitati din lumea modei



                   Coco Chanel

    Coco Chanel a lucrat ca vanzatoare intr-un magazin de lenjerie de dama. Se pare ca
intr-adevar legendele pornesc de jos.
Prima rochie semnata Yves Saint Laurent a fost numita „Soiree de Paris” si a fost facuta celebra de fotograful Richard Avedon, o data cu aparitia sa pe coperta revistei „Harper’s Bazaar”, purtata de modelul Dovima intr-o pozitie dramatica, intre doi elefanti.
    La varsta de douazeci si cinci de ani, Hubert de Givenchy era cel mai tanar designer parizian. Desi primele sale colectii au fost caracterizate - din motive economice - de folosirea unor materiale ieftine, ele starneau atentia prin croiala.


 Gucci - simbolul luxului
    Sex, putere şi avere sunt trei cuvinte ce pot defini Gucci. De la începuturile umile şi până a ajuns în vârful piramidei, Casa Gucci a cunoscut multe răsturnări de situaţie, care nu au făcut decât să sporească succesul acestei mărci de lux.

   Totul a început în 1881, odată cu naşterea lui Guccio Gucci, fondatorul acestui gigant al modei. Provenind dintr-o familie de meşteşugari, în adolescenţă el s-a mutat la Paris şi apoi la Londra, ocupând funcţia de coordonator al restaurantului Hotelului Savoy. Locuind într-unul dintre cele mai cosmopolite oraşe din lume, Guccio a observat şi a asimilat diferite culturi, idei, stiluri şi a învăţat despre estetica sofisticării. Când s-a întors în Italia, în 1920, Guccio şi-a deschis primul magazin Gucci în Florenţa, cu un capital de 30.000 de lire.

   Primul succes al magazinului Gucci a venit odată cu creaţiile artizanale din piele şi cu accesoriile pentru şaua de cal.
   Pe măsură ce a crescut numărul clientelei rafinate, magazinul Gucci a evoluat, încet şi sigur. Familia s-a înmulţit, iar fiii lui Guccio Gucci au deschis primul magazin de peste ocean, în New York, în pofida obiecţiilor susţinute ale tatălui lor, care a şi decedat în acelaşi an.

   Fraţii Gucci au perseverat în creaţiile lor şi au inventat modele ce urmau să devină "clasice" în istoria modei. În această categorie se încadrează poşeta cu baretă din bambus, cataramele de curea cu însemnul mărcii, fularele, genţile de călătorie şi pantofii cu lanţ.

   Anii '60 au marcat explozia "Statutului de simbol", iar Gucci şi Florentine Pucci s-au numărat printre primele mărci italieneşti de prestigiu internaţional. Producţia pieselor Gucci a cunoscut o creştere impresionantă odată cu deschiderea unei fabrici imense la periferia Florenţei.

   La începutul anilor '90, designerii s-au hotărât să reevalueze valorile familiei Gucci, şi anume artizanatul din piele.

   Pentru a depasi criza, ei au redus numarul pieselor comercializate de la 20.000 la 5.000, concentrându-se numai asupra celor mai bine vândute produse. Au micşorat chiar şi numărul distribuitorilor, la acestă oră existând numai 180 de magazine Gucci în întreaga lume.

    În '93 Gucci a angajat un tânăr designer american - Tom Ford, iar această mişcare urma să salveze brandul şi să-l aducă pe cele mai înalte culmi ale succesului. Ironia sorţii este că Gucci era cât pe ce să-l concedieze pe "binefăcător" la începutul carierei, deoarece îi considera creaţiile "mult prea trendy".

   Din 1994, când Ford a fost numit Creative Director, Gucci a început să producă haine şi accesorii de lux ce emanau senzualitate, feminitate şi stil, susţinute de campanii publicitare foarte îndrăzneţe şi futuriste. În tot ceea ce a creat, Tom Ford a mizat pe sex, şi nu a greşit deoarece noua alură a adus Casei de modă un succes fără precedent.

   Astăzi, Casa Gucci este mai mult decât un magazin, un brand sau o casă de modă. Este un "trend setter" internaţional, plagiat de miliarde de contrabandişti, şi vârful de lance al prezentărilor de modă.

   Nici vedetele nu sunt insensibile la simbolul luxului. De la Grace Kelly până la Christina Aguilera, staruri din toate domeniile au vrut să-şi asocieze numele cu Gucci.



Cele mai scumpe 10 genţi din lume

   Zicala conform căreia "Haina face omul" nu mai este valabilă, sau cel puţin nu pentru femei. Astăzi, dacă nu posezi o geantă de umăr care să fie semnificativă pentru statutul tău social, financiar etc, nu eşti nimeni, sau cel puţin aşa ne anunţă revista americană Forbes, care a alcătuit topul celor mai scumpe poşete din lume. Iată topul genţilor imposibil de procurat direct din magazin!

                                              Nr.10: Chloe "Paddington" - 12.880 $.

   Fiecare din noi îşi doreşte o Paddington: are linii clasice, englezeşti, însă detalii moderne, şi un interior practic.

                                        Nr.9: Nr.1: Ralph Lauren "Ricky" 14.000 $.

     Un model denumit după soţia celebrului Ralph Lauren şi este disponibil în versiunea exotică din piele de crocodil argintie, ceea ce o face şi mai apetisantă, ţinând cont de tendinţele noului sezon care cer nuanţe metalizate.

                                             Nr.8: Zac Posen "Alexia" - 15.000 $.


   Zac Posen este un designer tânăr şi foarte bine primit de către restul industriei, datorită talentului de trendsetter, nu doar în SUA. Poşeta creată de el, numită "Alexia", este un hit în varianta albastră, din piele de reptilă, şi face deja furori, chiar dacă preţul este prohibitoriu pentru multe femei cu fonduri de urgenţă pentru shopping.

                                    Nr.7: Yves Saint Laurent "Muse" - 18.990 $.


   Varianta din piele albă de crocodil, foarte rară, este căutată de fiecare fashionistă, pentru că este o poşetă nu "foarte" scumpă, care însă asigură un statut de cunoscătoare într-ale modei!

                                                   Nr.6: Fendi "B" - 27.700 $.


   Genul de poşetă de umăr din piele neagră de crocodil, pe care nu se sfiesc să o poarte celebrităţi ca: Christina Aguilera sau Jessica şi Ashley Simpson.

                                Nr.5: Louis Vuitton "Urban Satchel" - 150.000 $.


         Este construită dintr-un conglomerat de materiale, o adevarată capodoperă patchwork, genul de trend pe care-l poartă fără ruşine fetele Olsen, şi pe care Anna Wintour de la Vogue şi Victoria Beckham se cearta deja.

                                      Nr.4: Hermes "Crocodile Birkin" -140.000 $.


    Această faimoasă poşetă costa 64.800 $ în licitaţie în 2005, acum poate ajunge şi la 140.000 $ datorită materialului - piele de crocodil neagră şi detaliilor - încuietoare acoperită cu diamante.

                                 Nr.3: Lana Marks "Cleopatra Clutch" - 100.000$.

      Această minunăţie din piele de aligator este acoperită cu 1500 de diamante şi se spune că o dată pe an, o actriţă, dacă este norocoasă, ajunge să o poarte pe covorul roşu la decernarea premiilor Oscar.

 

                                      Nr.2: Chanel "Diamond Forever" - 260.150 $.


   Din piele de aligator şi acoperită cu 334 de diamante care înseamnă forma arhicunoscută a unui logo Chanel.

 

          Nr.1: Ginza Tanaka poşeta din platină cu diamante aplicate - 1.630.000 $.

   Da, ai numărat bine zerourile, este vorba de milioane de dolari! Creată de către designerul de bijuterii Ginza Tanaka, aceasta poşetă este o adevarată operă de artă, deoarece este împodobită cu 2.182 de diamante cu un total de 208 de carate.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu