sâmbătă, 7 aprilie 2012

Cele mai puternice 10 nume din industria luxului

   Vremurile de criză au afectat brandurile de lux ale lumii, însă deşi cifrele au mai scăzut, renumele lor a rămas la fel de puternic. După o analiză atentă, putem observa că, în ultimii cinci ani, industria luxului a fost dominată de aceleaşi 10 nume, companii puternice, care nu au făcut niciodată compromisuri şi şi-au păstrat identitatea, chiar şi în plină criză economică.

Nr.10: PRADA

  Valoarea brandului: 2.7 miliarde de dolari


   Forta acestui nume a înconjurat mapamondul de mai bine de 9 decenii, iar filme arhicunoscute precum Diavolul se îmbracă de la Prada dovedesc acest fapt. Designerul Miuccia Prada a urcat brandul pe noi culmi, astfel încât orice milionar care se respectă, femeie sau bărbat, trebuie să aibă în garderobă un costum, o geantă, pantofi sau ochelari cu însemnul Prada. Cu aproape 60 de buticuri deschise pe toate continentele, Prada îşi urcă cifra de afaceri în fiecare an şi rămâne unul dintre numele de referinţă în modă.

Nr.9: FENDI


   Încă un brand foarte cunoscut, Fendi este renumit în lumea modei nu numai pentru logo, cât şi pentru accesoriile de piele de o calitate extraordinară, mai ales renumita poşetă-baghetă, lansată de serialul Sex and the City în anii 90 şi renăscută în 2009, oferind clientelor ocazia să îşi aleagă singure culoarea poşetei, din 10 culori Pantone. Astfel, energia elegantă a acestui brand l-a propulsat drept unul dintre cele mai cunoscute în industria luxului.

Nr.8: CARTIER

Valoarea brandului: 3.96 miliarde de dolari


   Cartier este un alt nume remarcabil în lumea bijuteriilor, arhicunoscut pentru delicateţea şi eleganţa designului specific bijuteriilor sale. Încă din 1847, de când şi-a început activitatea, acest nume a servit în primul rând personalităţilor regale. Acum, pe lângă regalitate, bijuteriile Cartier sunt preferatele celebrităţilor şi un semn de bunăstare şi elegantă printre milionarii lumii. O bijuterie Cartier este simbolul superlativ al luxului!

Nr.7: MOËT & CHANDON

Valoarea brandului: 4.85 miliarde de dolari


   Când imaginea unei băuturi este una dintre cele mai distinse actriţe de la Hollywood, atunci ştim că acea băutură nu este orişicare. Când actriţa este Scarlett Johansson, băutura este cea mai distinsă şampanie care se numeşte Moët & Chandon. Prezentă pe piaţă din 1743, compania producea şampanie în primul rând pentru curţile regale, lucru pe care îl face în continuare, fiind singura şampanie savurată de către regina Elisabeta a II-a. Prin urmare, dacă vrei să impresionezi cu adevărat, toarnă în pahare şampania care are savoarea luxului.

Nr.6: HENNESSY

Valoarea brandului: 5.37 miliarde de dolari


   Când spunem o băutură fină, spunem coniac, când spunem coniac, spunem Hennessy - coniacul care se impune să fie prezent în barul unui milionar. Cu vânzări de peste 50 de milioane de sticle anual, Hennessy este cel mai vândut coniac din lume, deţinând 40% din piaţă. Gustul distins al acestei băuturi se datorează reţetei vechi, care şi-a păstrat farmecul şi pentru că la conducerea companiei s-au aflat de-a lungul vremii numai moştenitorii lui Richard Hennessy, cel care a lansat produsul pe piaţă în 1765.

Nr.5: ROLEX

Valoarea brandului: 5.53 miliarde de dolari

   Atunci când spunem ceas de mână, automat gândurile se adună în jurul numelui care este simbolul absolut al tuturor ceasurilor din lume: Rolex! Ceasurile Rolex sunt obiectele cele mai falsificate din lume, însă acest detaliu nu împiedică deloc brandul să crească şi mai mult în renume. Dimpotrivă! În timpul crizei economice, cele mai vândute obiecte în categoria lux au fost ceasurile Rolex vintage.

Nr.4: CHANEL

Valoarea brandului: 5.55 miliarde de dolari


   Industria frumuseţii este dominată de numele Chanel, de la haine şi accesorii, la bijuterii şi cosmetice. Brandul Chanel inspiră frumuseţe şi lux, reuşind să menţină în produsele sale o originalitate vintage care stârneşte pasiuni. Coco Chanel este cea care a deschis fluxul de frumusete în modă, impunandu-şi stilul ei nemuritor, elegant şi clasic acum mai bine de 100 de ani.

Nr. 3: GUCCI

Valoarea brandului: 7.59 miliarde de dolari


   Ca şi Chanel, Gucci şi-a extins activitatea în multe domenii, însă spre deosebire de alte branduri, Gucci deţine chiar şi o linie de modă dedicată copiilor. Dintre toate numele italiene, din toate domeniile, Gucci ocupă primul loc în vânzări fiind, de asemenea, şi cel mai cunoscut brand italian la nivel internaţional.

Nr.2: HERMÈS

Valoarea brandului: 8.46 miliarde de dolari


   Pentru că francezii sunt renumiţi pentru pasiunea lor pentru frumos, era şi normal ca un brand precum Hermes să fie în topul celor mai cunoscute, mai ales în industria luxului. Hermes îşi menţine renumele prin produse de calitate, dar şi printr-o strategie puţin excentrică: produsele sale, mai ales cele din piele, sunt mult mai scumpe decât cele ale competitorilor. Prin urmare, Hermes este luxul în lumea luxului.

Nr.1: LOUIS VUITTON

Valoarea brandului: 19.76 miliarde de dolari


   Iată că pasiunea pentru frumos a francezilor dă roade, şi cel mai puternic şi mai cunoscut nume din industria luxului este unul francez: Louis Vuitton. De fapt, monograma LV este cea mai cunoscută din lume drept simbol al luxului, iar vânzările acestui brand o demonstrează. Produsele din piele sunt cele mai renumite, cu vânzări crescute cu 11% în ultimul an, urmate îndeaproape de accesorii şi bijuterii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu